Melanievandijk.reismee.nl

Info info en nog meer info

Haaii iedereen, nou ja zoals jullie zien zet ik niet elke dag een verhaal op mijn blog omdat het gewoonweg te druk is en er te veel indrukken zijn etc.

Toen we zaterdag wakker werden in het schitterende Novotel gingen we nog even heerlijk ontbeiten bij het restaurant wat daar bij in zat speciaal vroeg op want ja we zouden om 10 uur op gehaald worden zodat we naar Tondano konden dat werd natuurlijk uitgesteld tot ongeveer een uur of 1 wanneer ze aan komen zeiden ze meteen PLAN PLAANN !! ofterwijl rustig aan/ doe rustig. toen we dan eindelijk weg gingen konden we genieten van het prachtige uitzicht maar dus ook van de iets wat andere rijstyle dan in nederland overal gaten en hobbels in de weg je drukt je auto en je scooter er tussen en je toetert voor voorrang, zelfs kinderen van 15 of jonger die op hun scootertje rond crossen. Na dat avontuur komen we aan bij de kerk Rosa de Lima ( de katolieke kerk) waar de kinderen ons al opwachten en aan het gillen klappen en zingen waren, toen we ons hadden voor gesteld kregen we een rondleiding door het weeshuis, meteen werden we mee getrokken door de kinderen foto hier foto daar. Vervolgens zijn we naar ons huis gegaan om die in te richten en onze kamers te verdelen alleen hadden we daar niet veel tijd voor want we gingen meteen bootschappen doen. Na ook dat te hebben overleefd gingen we meteen op bed ondanks we niet konden slapen met alle muziek en herrie maar toch mochten we er de volgende dag bikkel hard om 06:00 naar de wekker luisteren.

14 September.

De eerste volledige eerste dag in Tondano we gaan om 7 uur naar de kerk om een dienst te volgen,zo'n dienst duurt 2 uur en het gaat ongeveer zo : Staan, zitten , staan, zitten, staan, zitten, zingen en nog meer staan en zitten.. Na de kerk dienst gingen we een grote schoonmaak houden in ons huisje wat echt nodig was onze gele kast bleek wit te zijn bijvoorbeeld. Na dat feest gingen we kijken of we water konden verwarmen zodat we eindelijk heerlijk in ons net schoongemaakte douch konden douchen om vervolgens naar een verjaardag te gaan. Stefanus "onze taxi chauffeur zou ons om 19:00 ophalen en om 20:00 kwam hij aan rijden op zijn scooter en verwacht dat we achter op gaan... Uhmm neeeee!! Toen we dat duidelijk hadden gemaakt haalde hij de auto voor ons en uiteindelijk komen we om 20:30 bij de verjaardag aan. Wanneer we binnen komen worden we extreem uitgelachen, toen gingen ze in het indonesisch een verjaardags lied zingen en vervolgens in het engels en dan kon natuurlijk de nederlandse versie ook niet ontbreken, daarna gingen we weer staan zitten staan zitten staan zitten bidden zingen steen zitten etc toen kwam het eten snel daarna zijn we weer naar huis gebracht eenmaal thuis wist ik niet hoe snel ik mijn bed op wilde. Natuurlijk bleef het heel lang door gaan buiten qua muziek etc toen ik bijna echt BIJNAAA mijn ogen dicht had en in dromeland was ging met alle geweld onze slaap kamer deur open en staan Monique en Chantal in Esther en mijn kamer te gillen dat ze dingen hoorde en niet konden slapen en bang waren en een kat wat op de achter grond aan het janken was en allemaal ratten dus Esther had zichzelf al bang gepraat en durfte niet uit bed dus gingen de 3 musketiers op pad we zouden een deur open doen en Chantal en Monique gingen met spuitbussen naar binnen en ik stond op de bank om te voorkomen dat er iets over mijn voeten zou lopen kort om HELDEN OP SOKKEN !!!! Toen zijn we vervolgens maar gaan slapen want de garage durfte we toch niet in.

15 September

Vandaag moesten we voor het eerst les geven super spannend natuurlijk toen we daar kwamen stonden alle kinderen bij de school ons op te wachten en te gillen en gek te doen daarna moesten wij ons voorstellen en vertellen wat we gingen doen, daarna gingen ze het indonesische volkslied voor ons zingen. Daarna hebben we daar gegeten en begonnen we met onze lessen iederen was enthousiast en vond het leuk en ze deden goed mee, na afloop weer een volledige foto sessie en daarna nog even bootschappen halen en dan eindelijk even wat rust. We gaan nu bij de kerk eten en dan lekker op bedje.

Bye en tot de volgende keer.
xox

Marieke

Leuk lieverd.
Je hebt het wel naar je zin zie ik.

Doeg xxx

geertje

hoi mel.
leuk dat je zo je verhaal deelt .
groetjesssss