Melanievandijk.reismee.nl

Vervolg

Daar zijn we weer en deze keer met het vervolg van de vorige keer omdat toen de stroom er uit lag.

15 - 10 - 2014

Vandaag was een beetje het zelfde als alle andere dagen van de crea lessen de ochtend besteden om het huis schoon te maken en de middag een lesje geven, daarna zijn we met de kinderen naar de markt gegaan om de spullen voor pisang goreng te halen en hebben die avond met zijn allen de meest heerlijke pisang goreng gemaakt die we hier ooit hebben gehad. Daarna hebben we de avond door gebracht bij de asrama we zitten ongeveer elke avond na het eten even bij de kinderen en als die op bed gaan verhuizen we naar de kinderen die van onze leeftijd.

16 - 10 - 2014

Vandaag gingen we weer engels geven en daarna weer een heerlijk relaxt dagje zodat we even wat dingen voor school konden doen, daarna hebben we de avond weer gevult met verstoppertje spelen met de kinderen en muziek maken met de ouderen.

17 - 10 - 2014

Vandaag was eigenlijk een herhaling van alle dagen bedje uit rollen schoonmaken was draaien en les geven daarna hebben we niet zo lang meer na gezeten omdat we de volgende dag naar het apen bos in tangkoko gingen !!

18 - 10 - 2014

Vandaag zijn we optijd uit ons bedje gekomen om te vertrekken naar tangkoko om de aapjes te bewonderen na 2 en een half uur in een te warme auto te hebben gezeten komen we aan in Tangkoko eerst gaan we de black monky bekijken en daar liepen er genoeg van rond zodat we mooie foto's konden maken. Vanaf daar stapte we weer in de auto om hoger op te gaan zodat we naar de kleinste ( of 1 na kleinste ) aapje van de wereld te kunnen bekijken super lief dat die beestjes zijn met hun veel te grote oogjes! Daarna liepen we door tot de holle boom waar je in omhoog kon klimmen wat we natuurlijk allemaal even moesten ervaren.
Daarna gingen we nog even opfrissen op het strand even lekker in het water afkoelen en daarna weer voor 2 en half uur de auto in tussendoor nog een tussen stop gemaakt zodat we even konden eten en daarna door naar huis we waren kapot maar jeetje wat was dit een leuke ervaring.

19 - 10 - 2014

Vandaag zijn we ook vroeg op gestaan omdat we de pastoor belooft hadden om naar de miss te komen na 2 uren staan zitten staan zitten etc zijn we weer naar huis gegaan om even rustig aan te doen en deze dag zouden Esther en Annemarie naar Amurang vertrekken en blijven Denise, Chantal, Monique en ik over in Tondano. De avond worden we op gehaald door de kinderen om te eten bij mensen. Het was heel apart omdat ze voor ons speciaal pisang goreng, patat en kip klaar hadden gemaakt en als we rijst etc wilde moesten we even naar het buffet lopen maar eigenlijk stond alles wat we wilde al voor ons neus.

(Wat mij later te binnen schoot is dat Monique en Chantal deze nacht amper hebben geslapen omdat er de hele nacht een muis in hun kamer zat... en ze de hele nacht bezig zijn geweest om die te vangen wat niet echt een succes was)

20 - 10 - 2014

Vandaag beginnen we al weer aan onze laatste lessen weekje..

Vandaag hebben we ook weer niet zo veel anders dan normaal gewoon weer onze lesjes doen en naar huis om weer lekker bij te komen en vervolgens met Stefanus naar de supermarkt te gaan daarna toen we thuis kwamen we er achter dat we de muis op nederlandse stijl hadden gevangen in een doos met eten er in en allemaal lijm... Na dat we dit hadden gevierd gingen we naar een verjaardag om weer daar te eten.
Toen we daarna terug kwamen gingen we bij de kinderen slapen omdat we dat belooft hadden en dat mocht van de pastoor.

21 - 10 - 2014

Vandaag werden we om 05:30 wakker omdat de meiden allemaal om 07:00 in de kerk moesten zitten en ze allemaal aan het rennen en praten waren, we zijn maar uit bed gegaan en naar ons huisje gelopen om daar door te kunnen slapen om vervolgens engelse les te geven voor vandaag gingen we de toets houden de kinderen vonden dat allemaal heel indrukwekkend. Na engels zijn we nog even rustig aan gaan doen want de avond zou Stefanus ons mee uit eten nemen naar Rib house omdat we graag nog een keer spareribs wilde eten! Super lekker !! Daarna zijn Stefanus, Vega en Gerald nog langs gekomen om even wat te drinken en even bij te kletsen het was heel gezellig tot dat.... we een muis hadden gezien.. Wij als echte nederlanders er achter aan met een doos en voer etc uit eindelijk hebben we hem niet gevangen maar is de muis dood leuk naar buiten gelopen.

22 - 10 - 2014

De woensdagen zijn allemaal een beetje herhaling het is vaak de schoonmaak dag en les geven vandaag regende en onweerde het en vandaag dat kinderen dan denken dat de lessen niet door gaan Denise en ik hadden beide maar 5 kinderen in de les.. En gingen dus drama en dans mixen zodat we toch nog les konden geven uit eindelijk kwamen de groepen van Chantal en Monique er ook bij omdat er gewoon weg te weinig kinderen waren. De avond zijn we met pastoor en Stefanus naar de kareoke bar gegaan na dat we weer terug waren hoorde ik een geluid in de kamer van Denise en mij.. Ja hoor WEEER een muis toen ik dat tegen Monique en Chantal zei en de deur dicht deed hoorde ik hun ook al roepen : HIER ZIT OOK AL EEN MUISSSS!!! Die muizen zijn leuk joh pfoe nooit last er van en nu de laatste paar weekjes bedenken ze om ons nog even lastig te gaan vallen..
Maar oke dus wij zien de muis ik jaag hem naar Denise die in de badkamer staat en ziet dat de muis in een putje loopt ze gooit de deksel er op en ik doe er als kers op de taart nog even een stoel op zodat hij er niet meer uit kan komen. Ondertussen in de kamer verderop horen we dat ze de muis kwijt zijn maar dat ze de val wel even laten staan.

23 - 10 - 2014

Vandaag zijn we begonnen met de engelse les om alle cijfers terug te geven en de kinderen die er niet waren of die een onvoldoende hadden mochten hem over doen. daarna hebben we de klassen bij elkaar gegooit heb ik ze geleerd hoe je afscheid moet nemen en daarna nog een eind spelletje en daarna was het einde laatste engelse les..

Daarna zijn Chantal en Monique met Djoeke naar Manado gegaan en hebben Denise enik opgeruimd etc vandaag een beetje relaxten en dan morgen toch echt er aan geloven dat het de laatste les is..

Liefs Melanie.