Melanievandijk.reismee.nl

In de war

Aangezien ik een beetje inde war ben met de datums waardoor mijn datums niet klopte met de dingen die we gedaan hebben haha, ga ik dat nu even herstellen.

Wij hebben van donderdag 25 september t/m zondag 28 september in Amurang gezeten, het dorpje met veel te veel warmte waarbij je 2 stappen zet en het zweet je overal bij langs gaat, de veel te harde bedden en niet al te veel slaap. Maar buiten dat om het heerlijke ontbijt de douch die gewoon warm water heeft het heerlijke zwembad en de nog lekkerdere ice koffie !!

Maandag 29-09-2014

Zoals altijd op de maandag geef ik les in drama, het is altijd even uitvogelen hoe en wat je nou gaat doen je hebt wel een les voorbereiding maar dat loopt uiteindelijk altijd weer anders dan je het zou willen, kinderen die iets niet snappen of juist kinderen die het te snel snappen en waarbij je aan een half uurtje genoeg hebt en de les dan al voorbij is terwijl je nog 3 kwartier moet.. Ik had gedacht dat ik de veranderingen vrij lastig zou vinden vanwege dat ik dat in Nederland wel eens vervelend vind maar opzich kan ik me er wel goed aan aanpassen en voel ik me hier prima op mijn gemakt.

Dinsdag 30-09-2014

Vandaag hebben we een drukke dag we beginnen de ochtend met de engelse les de kinderen vinden het leuk maar wel heel lastig om het te onthouden of bepaalde klanken uit te spreken. Maar buiten dat feit om vinden ze de lessen wel heel leuk. De middag hadden we weer de drama en de sportlessen etc. Je geeft steeds maar 4 lessen qua simester en in die 4 lessen raak je best wel hecht met die kinderen ze vertrouwen je en ze vinden het leuk dat je ook naar hun mening vraagt en niet alleen doet wat je zelf nodig vind. Vanavond geven we onze eerste nederlandse les aan de kinderen van de kerk, ze zijn enthousiast en schrijven zelfs alles op wat ze leren ook laten we ze gesprekjes voeren waar door ze meteen ook leren presenteren en voor een klas te staan.

Woensdag 01-10-2014

Vandaag hebben we onze laatste les van het simester ook deze les ga ik met de kinderen met de schmink werken wat ze allemaal super leuk vinden zijn heel rustig en voorzichtig met de spullen aan het eind van de les maken we dan nog even een leuke foto en dan kunnen ze naar huis wat ze meestal niet meteen doen want ze bedanken je vaak voor de les en dat ze het leuk vonden en vaak proberen ze mij dan nog wat indonesische woorden te leren super leuk.

Donderdag 02-10-2014

Vandaag hoeven we geen lessen te geven want we gaan namelijk vandaag naar bunaken !! Een super mooi risort waar je lekker kunt zwemmen en relaxen. In de ochtend worden we door de pastoor en Stefanus opgehaald om naar Gerard te gaan en vanaf daar "Tomohon" gaan we naar Manado om even met zijn allen te eten bij de pizza hut! Daar waren we ook wel even aan toe. Wanneer we daar klaar zijn gaan we door naar de boot waarna we een halfuurtje tot 3 kwartier aan het varen zijn, wanneer we aankomen zijn we meteen verliefd op de prachtige zee waar 10 tallen zeesterren voor onze neus liggen. Vandaag kunnen we lekker bij komen en weer eens lekker douchen zonder koud water. In de avond kun je genieten van het prachtige uitzicht als je langs het strand loopt en de mooie zonsondergang kunt bekijken.

Vrijdag 03-10-2014

Vandaag zijn we wezen snorkelen en hebben we super mooie dingen gezien we hebben echt genoten ondanks dat het even wennen was dat je door zo'n klein buisje moet ademen, buiten dat om hebben we super mooie vissen gezien en heel veel koraal. De middag gingen Chantal, Monique en ik ook nog even snorkelen na ook die keer super mooie dingen te hebben gezien ben ik onder de douch gesprongen en als een brok in slaap gevallen toen ik weer wakker werd bleek ik niet de enige zijn geweest die had geslapen bijna iedereen lag uitgetelt op bed of in een hangmat. Na het avond eten zijn we dan ook vrij snel weer op bed gegaan.

Zaterdag 04-10-2014

Vandaag gingen we lekker rustig aan doen en vanmiddag gingen Chantal en Monique duiken en de rest van de groep is mee gegaan op de boot om nog even te kunnen snorkelen en toen hebben we schildpadden gezien er bij gezwommen ze om hoog zien komen en allemal andere mooie vissen gezien en mooi koraal, na dat we weer naar het resort gingen ben ik snel gaan douchen om daarna nog even lekker met mijn ouders en Niels te kunnen skypen toch wel fijn dat ze zo veel om me geven en dat ze me even leuk jaloers maken met al dat heerlijke eten wat ze steeds hebben... Kom ik aan met mijn 2 keer per dag rijst.. Na het eten heb ik nog even met Lieve Anne kunnen skypen om vervolgens de avond te kunen afsluiten met een cocktail.

Zondag 05-10-2014

Vandaag gaan we weer naar ons huisje in Tondano na even 4 dagen heerlijk relaxt door te hebben gebracht, vanochtend hebben we super veel pannenkoeken naar binnen zitten werken en geroosterde broodjes straks krikjg ik nog als afsluiter een heerlijke traditionele massage en dan om 15:00 met de boot weer terug naar het vaste land.
En dan nog maar 3 weken les geven en dan zit het er weer op dan ga ik een voorstelling in Banka maken en dan al weer naar Bali de tijd vliegt voorbij en voor ik het weet ben ik al weer thuis in nederland waar ik 5 lagen kleding aan moet doen inplaats van in mijn bikinie ront kan lopen.

Ik kijk uit naar wat deze weken mij nog zullen brengen en vooral hoe mijn verjaardag zal zijn in een heel ander land.


Reacties

Reacties

xxx

Valt mee schat die 5 lagen kleding, ik heb gister nog heerlijk in de zon gezeten.
Heel veel plezier nog, we appen en skypen (als het goed uitkomt hihi maar komt goed).

Hou van je moppie.


????????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!