Melanievandijk.reismee.nl

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan.

24 - 10 - 2014

Vandaag was het dan zo ver we hadden de laatste les van de crea projecten. Het nadeel was een beetje dat het kei maar dan ook kei hard regende en dus de kinderen dan denken dat ze vrij zijn van school want ja stel je voor dat je smelt als je 5 minuten naar school moet lopen. Uiteindelijk hebben we de les met ongeveer 12 kinderen gedaan omdat we alles bij elkaar hadden gezet. Toch nog een leuke laatste les van gemaakt.

Daarna hebben we een gesprek met Gerard gehad.. De week er op zouden we naar Bangka ZOUDEN inderdaad.. Want het was totaal niet veilig daar vanwege de chinese strijders dus wilde Gerard liever in Tondano blijven wat Denise en ik totaal geen probleem vonden aangezien we graag nog een weekje bij de kindjes wilde zijn.

Dit zou betekenen dat ik mijn toets met de kinderen van de asrama mocht doen super leuk allemaal. Maar de het besluit van Gerard stond nog niet vast dus moesten we eerst wachten tot zondag.

25 - 10 - 2014

Vandaag hebben we uit gezocht welke kleren we hier in Tondano wilde laten en wat allemaal mee gaat naar bali etc. kijken hoeveel ruimte we over houden en of we moeten verdelen in de koffers zodat niemand extra moet betalen.

Verder hebben we lekker rustig aan gedaan.

26 - 10 - 2014

Vandaag hadden we coaching bij Gerard in Tomohon we gingen voor het eerst met zijn allen naar Gerard zijn huis met de Microlet aangezien we normaal altijd gebracht werden. Wij stappen de eerste de beste microlet die natuurlijk eerst nog getankt moest worden dan vervolgens ergens in de bergen 2 a 3 keer uit valt heerlijk hebben wij weer. Na de overstap ging het heel vlot en waren we er zo dit was dan onze laatste coach les.. Alles bespreken over hoe we het vonden gaan en wat onze ervaringen zijn daarna nog 1 op 1 gesprekken met Gerard en dan lekker met zijn allen eten.

Ook kregen we vandaag te horen dat het avontuur van Bangka officieel niet door ging. Ik moest me met Denise focussen op de kinderen van de asrama om daar mee de voorstelling te maken.

27 - 10 - 2014

Vandaag was een aparte dag want we hoefde dus geen les meer te geven lekker rustig wasjes draaien en we werken rustig tot aan het einde van de week.

In de avond hadden wij de eerste repetitie met de kinderen, wat een war boel was dit.. de kinderen waren super druk. Maar verder was het wel super leuk.

28 - 10 - 2014

Vandaag gingen we weer kei hard repeteren en tussendoor ook nog even lekker rustig aan doen ook hadden we deze week nu al heeeeeeelll lang geen water meer.. -.- ze komen dan eindelijk morgen wanneer we er nog maar een paar dagen zijn de water tank aansluiten haha.. Onder tussen neemt pastoor ons elke keer mee naar een plek waar we kunnen douchen!!

29 - 10 - 2014

Vandaag zijn we om 08:00 naar een verjaardag gegaan.. wie bedenkt dat om dat om 8 uur te gaan doen en inplaats van dat je dan een stukje taart krijgt krijg je meteen een bord met patat en komkommer en rijst kort om van alles en nog wat wat je liever niet eet om 8 uur in de ochten. Verder was het wel leuk om daar bij te zitten, de mensen vinden het natuurlijk heel speciaal dat nederlanders bij je op je verjaardag komen.

Daarna zijn Monique en Chantal naar Manado gegaan we zouden met zijn allen maar Denise voelde zich niet lekker en ik vond het geen fijn idee dat als ze alleen moest zijn dus bleef ik bij haar. De hele dag zijn er mensen ook bezig gegaan met de water tank of nou ja met de stijger.. Om 5 uur had ik met pastor afgesproken om ook naar Manado te gaan om daar met de meiden te eten en tussendoor ook Gerard op te halen om vervolgens naar de Kareoke bar te gaan, Denise bleef thuis zodat ze even rust had.

Aangezien we om 5 uur een afspraak hadden zat ik netjes bij de Asrama maar geen pastor te bekennen ook om 6 uur was er geen pastor.. Toen ik hem belde nam hij niet op na 2 minuten belde hij terug en vertelde dat hij onderweg was typische jamkaret ( aldus plan plan )
Toen hij er was zijn we naar Tomohon gegaan om Gerard op te halen vanaf daar snel naar Manado waar Pastor zei WE GAAN NAAR DE MAC!!! Toen we daar gingen eten kwamen ook Stefanus en Vega om met ons mee te gaan.
Na het eten zijn we naar de Kareoke bar gereden en hebben we heerlijk een uurtje gezongen.
Daarna zijn we weer naar huis gegaan en lekker op bedje gegaan.

30 - 10 - 2014

Vandaag hebben we ook weer lekker rustig aan kunnen doen laatste dingen regelen voor de voorstelling / presentatie. In de avond hebben we weer kei hard gerepeteert met de kinderen. Dit ging heel goed en ze luisteren steeds beter.

31 - 10 - 2014

Vandaag hebben we de hele dag gerepeteert voor de laatste keer en super goed knallen, de kleding gemaakt en voor de laatst keer het lied gezongen. Daarna hebben Gerard en ik nog even mijn toets besproken die hij zou beoordelen die ik vervolgens met een dikke voldoende heb gehaald!! Nu kan ik morgen met een goed gevoel de persentatie doen.

01 - 11 - 2014

Vandaag gingen we de centificaten uitdelen voor de crealessen en voor de engelse les super leuk om te zien hoe blij de kinderen zijn als ze een centificaat krijgen. Daarna hebben we ons snel klaar gemaakt voor onze presentatie. Dit ging super goed en ben dan ook meer dan tevreden op de kinderen.

In de avond was er een heel feest voor ons georganiseerd en we hebben de hele avond gezongen gedanst en natuurlijk vloeide de tranen rijkelijik bij het uitdelen van de cadeautjes en het in het ontvangst nemen van de cadeautjes. Wat een geweldige ervaring is dit geweest!

02 - 11 - 2014

Vandaag was onze laatste dag de laatste keer in de kerk om afscheid te nemen van alle lieve kindjes van de Asrama onze spullen zijn in gepakt het huis is opgeruimd. We zijn klaar voor vertrek nog een paar laatste foto's en stevige knuffels en dan stappen we de auto in. We moeten ons sterk houden en dat doen we dan ook, na dat we weg gereden zijn knappen we even maar vallen we ook snel in slaap omdat we kapot zijn.

Nu is het 21 : 51 en zit ik op een kamer met Denise in het Novotel. We gaan nog even cocktails drinken en dan komen Stefanus en Vega om ons nog gedag te zeggen en dan lekker op bedje om morgen vroeg in het vliegtuig testappen naar Ja wel... BALLIIII!!!