Melanievandijk.reismee.nl

Tijd te kort of tijd te veel

22-09-2014

Vandaag gingen we weer les geven het simester voor de eerste groep is bijna afgelopen de volgende dag gaan we doordraaien quaz groepen, deze les heb ik ze laten kijken hoe ze met emoties kunnen omgaan door dingen heel groot te gaan spelen of juist heel klein. Daarna heb ik ze in tweetallen gedeeld zodat ze samen met de opdracht bezig konden ze moesten tegen elkaar de zin "Ga weg" of "Blijf bij me" zeggen en dat met bepaalde emoties als je ieman geloofd bij het zeggen van Ga weg dan doe je een stap naar achteren en als je die gene niet gelooft kom je juist dichterbij, zo werkt het ook bij Blijf bij me maar dan anders om geloof je die gene dan doe je een stap dichter bij en als je die gene niet gelooft doe je een stap achteruit. Sommigen vonden het wel lastig maar ze deden het allemaal super goed.

23-09-2014

Vandaag hadden we engels we gingen bezig met de lichaamsdelen te benoemen en met het herhalen van de vorige lessen toen we ze duidelijk hadden gemaakt dat we uiteindelijk een toets gingen geven wilde ze allemaal heel goed opletten en gingen ze op top snelheid mee schrijven. Daarna zijn we naar huis gegaan om even uit te rusten en vervolgens de middag onze laatste les Sport, Drama & Creativiteit te geven. Ik ben met de kinderen dingen gaan presenteren en gaan schminken wat ze natuurlijk allemaal heel erg leuk vonden, als laatste nog even een leuke foto gemaakt en dan was dat alweer het eerste simester. De kinderen vertellen me dat ze mijn lessen leuk vonden en het gezellig vonden ( Altijd leuk om te horen) in de avond worden we op gehaald door Stefanus om bij hem thuis Pisang goreng te eten ( Banaan met een soort van deeg er omheen) de stroom was uit dus dat werd gezellig met kaarsjes aan eten na dat we het eten op hadden zijn we weer naar huis gebracht en zijn we allemaal vrij snel in slaap gevallen omdat we best een pittige dag hebben gehad.

24-09-2014

Vandaag hadden we de start van ons tweede simester alle groepen zijn gewisseld de sporters zijn naar drama en tekenen en de groepen van Annemarie en mij zijn naar de sporters gegaan, dit was weer even wennen mijn andere klasje was zo lekker rustig en als ze iets niet snapte kwamen ze bij me inplaats van me belachelijk te maken omdat ik het "volgens hun"niet kon uitleggen toch kreeg ik na de les een aantal kinderen bij me dat ze het een leuke les vonden maar dat het even wennen was omdat ze normaal sport hadden, viel dat even mee dan kan ik met deze klas dus bewegelijke activiteiten doen zodat ze hun energie als nog een beetje kwijt kunnen.
De avond besluiten we even relaxt te benutten door even rust te nemen de volgende dag zouden we namelijk naar Amurang vertrekken.

25-09-2014

Vandaag gingen we onze spullen pakken omdat we om 11:00 opgehaald zouden worden om naar Amurang te gaan toen het 11 uur was kregen we een bericht dat de taxi over een uurtje kwam en dat we om 12:00 dus echt klaar moesten staan. Zo gezegd zo gedaan wij deden nog even lekker rustig aan en dan is het 11:40 de taxi is er gelukkig wat eerder ! Wanneer we alles in de taxi hebben gepropt ga ik bij Gerard achterop de scooter en de rest in de auto en jeetje wat een warmte wanneer we steeds dichter bij Amurang komen we wisten dat het warm zou worden maar dit had ik niet verwacht. Wanneer we na anderhalf uur aankomen bij het huisje aan komen waar we 4 dagen zouden gaan slapen een super mooi huisje en mooie kamers en als kers op de taart een lekker zwembad in de tuin.

De kamers zijn verdeeld en we gaan naar een restaurantje waar ze de meest lekker ijskoffie hebben wat ik ooit heb gehad !! Daarna zijn we na het eten nog even met Maxi naar Amurang gegaan zodat we daar ook nog even konden kijken en hebben daar nog even lekker bij de haven gezeten. Daarna toen we weer bij het huisje kwamen heb ik nog even kunnen skypen en daarna lekker op bedje waar je totaal niet kunt slapen van de warmte.

26-09-2014

Om 9:00 gingen we eten, pannenkoeken met suiker <3_<3 en lekkere broodjes, daarna zijn we opgehaald om naar Amurang zelf te gaan om de kerk en de school daar te bekijken super mooie gebouwen wat ze daar hadden allemaal heel anders dan in Tondano. Na een dagje in de hitte door te brengen lopen we weer terug naar de school om de kinderen die basketbal volgen sport kleren te brengen. Vanaf de school gaan we weer naar huis en daar nemen we allemaal nog even een lekkere duik in het zwembad om daarna even lekker nog te douchen gewoon normaal op zijn nederlands en niet met een pannetje water die je steeds over jezelf heen gooit haha.

Ik denk dat ik zo wel ongeveer alles heb gehad voor deze dagen.

Xx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!