Melanievandijk.reismee.nl

Nieuwe indrukken

16-09-2014

Vandaag gingen we voor het eerst engelse les geven, ik moest samen met Moniuqe een klas van 22 leerlingen les geven. Je merkt wel dat de kinderen het spannend vinden dat je als nederlander les komt geven aan hun en toch vinden ze dat wat speciaal. Aan de andere kant zijn wij nieuwe docenten voor hun dus kijken de jongens nog een beetje hoever ze kunnen gaan en lokken ons dus ook een beetje uit, snel kwamen ze er achter dat wanneer ze wat opstandig zijn en wanneer ze dus een beetje stoer gaan doen het niet in hun voordeel werkt aangezien ze dan hun zinnetjes voor de klas mogen zeggen terwijl ze er niet zo veel van begrijpen.

Verder was het een leuke klas en gelukkig hebben we wel kinderen in de les zitten die engels kunnen of ten minste de basis snappen en dus kunnen hun het mooi voor ons vertalen in het indonesisch. Na 3 kwartier is de les weer afgelopen en kunnen wij naar huis.

Die dag zijn we naar de markt gelopen om te kijken welke winkels etc daar zijn, in het begin was het heel gezellig maar dan werden we overal heen getrokken en overal wilde ze foto's met ons maken dat we stug zijn blijven door lopen aangezien we daar niet bepaalt behoefte voor hadden. Monique werg zelfs een winkel in getrokken haar haar werd even achter haar oren gedaan en toen moest ze op de foto.

De markt zelf was wel heel leuk overal kraampjes en winkels en voor ons nederlanders natuurlijk spot goedkoop. Na dat we een ijsje gingen halen zijn we weer richting ons huisje gegaan. Die avond hebben we lekker rustig aan gedaan en zijn we lekker gaan kaarten met iedereen van ons huisje. We moesten ook wel rustig aan doen want we hadden al de hele dag geen water en konden dus niet douchen... -.-

Ook leuk om te weten is dat wij elke dag een kaart trekken dat zijn onze "aandachts kaarten" onze eerste dag hadden wij :
1. Inzicht
2. Rust
3. Creativiteit
4. Balans

Ook schrijven wij elke dag op een memo 1 woord wat ons is bij gebleven van de dag en die plakken we op de muur ik weet zo niet uit mijn hoofd welke woorden we allemaal al hebben maar het is in ieder geval leuk om te zien.

Toen we gingen eten bij de pastoor kregen we zoete spaghetti met kaas wel beetje een gekke smaak maar wel super lekker ! Daarna toen we thuis kwamen deed ook ons gas het niet meer.. ZUCCHHTTT want ja ons water deed het even dus we dachten snel snel even water koken maar nee dus WEER GEEN DOUCH :( wij naar de pastoor om het aan te geven en bij djoeke, ze zeiden komt wel goed en vervolgens kwamen twee jongens van het weeshuis om ons gas te maken wat dus niet lukte.. Toen zijn we maar op bed gegaan want ja wachten op water en dan vervolgens koud douchen is ook niks.

17-09-2014

Vanochtend werden we wakker en EINDELIJKK!!! We hadden water! Nu ons gas nog wat gemaakt moest worden dus wij hebben Djoeke gebelt en die kwam meteen langs hij heeft alles even vervangen en onze gastank gevult toen konden we eindleijk heerlijk en warm douchen. Toen ik uit de douch kwam zag ik dat Gerard er ook al was en vandaag zijn ook Annemarie en Denise bij ons in het huisje gekomen. Nu zitten we gezellig met 6 meiden in het huisje. We hebben even bij gekletst en vervolgens zijn we naar de school gegaan om daar te eten en daarna allemaal 2 uren les te geven of terminste 1 uur en als het lukte moesten we 2 uren maar dat ene uurtje was al lang en moeilijk genoeg. Ondanks dat ik wel een leuke groep heb en ook een makkelijke groep ik heb ook 2 meisjes in de groep die gelukkig engels kunnen en dus dingen voor mij kunnen vertalen.

Na dat ik mijn regels had uit gelegd zoals:
- Geen telefoon in de les
- Geen eten
- En dat je elkaar niet uit mag lachen

Deed ik een opdracht met de kinderen en 2 tellen later stond er een meisje in de klas te bellen tsja het werd natuurlijk niet gewardeerd dat ik haar telefoon af pakte en ze die na de les pas terug kreeg, na de les viel het me op dat 1 van de jongens wat stil was en niet echt mee deed maar er ook niet echt bij was en dus wanneer iedereen klaar was heb ik nog met hem gesproken of hij de les wel leuk vond etc. Toen ik dat vroeg gaf hij als antwoord ik vind de les super leuk en je bent een leuke docent maar ik ben een beetje bang en ik vind het allemaal nog een beetje eng. Waarna ik afspraken met hem heb gemaakt zodat hij zich meer op zijn gemak kan voelen in de les.

Nou dat was het wel ongeveer denk ik.

Tot de volgende keer x

Reacties

Reacties

xxx

Lief van je dat je ook zorgt voor de kinderen die het minder leuk hebben.
En leuk om te zien wat je allemaal doet!

XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!